У питаннях гендерної рівності суспільство суттєво змінюється, водночас воєнні реалії ставлять такі умови, що процес змін вимагає інтенсифікації і пришвидшення. Як це зробити, як стимулювати жінок займати, і головне, прагнути лідерських посад і загалом про виклики, з якими стикаються українки у контексті професійної реалізації говорили учасники дискусії «Трансформація гендерної політики в державному і корпоративному управлінні під час війни. Виклики і можливості». Захід організувала спільнота Women Leaders for Ukraine.
Про тенденції у бізнес-освіті розповіла Віцепрезидентка МІМ Мирослава Грозінська. Вона поділилась спостереженням, що в останні роки змінюється вікова і гендерна складова у програмах, які зазвичай вважалися традиційно чоловічими. Так, на програмі Senior Executive MBA, що розрахована на власників великих компаній, з кожним роком більшає жінок (зараз це майже 50/50), а також сюди охоче приходять вчитися люди старшого віку. Це свідчить про зростання гнучкості і готовність змінюватися, робить висновки Мирослава Грозінська.
Реакцією на виклики сьогодення стала програма Women Leadership Program, яку в МІМ задумали два роки тому і яка розпочнеться у червні. Разом з партнерами, швейцарською бізнес-школою IMD (Лозанна) та за підтримки IMD’s Lundin Sustainability Chair, навчатимуть 40 українських лідерок, які представляють бізнес, державне управління та громадський сектор.
- Аналогів цій програмі не було в Україні. І її поява теж викликана повномасштабною війною. Ми розуміємо, що жінки мають брати на себе більшу відповідальність, коригувати свою роль в суспільному житті. Тож певний період ми виношували цю ідею, і сьогодні вже відбираємо учасниць з великої кількості поданих заявок. І цей запит теж показує зміни, через які нині проходять жінки.
Частину курсів читатимуть наші викладачі, частину – викладачі зі Швейцарії. Наші учасниці будуть навчатися разом із слухачами IMD, тому одним з ключових факторів відбору було володіння англійською мовою. І курс буде безкоштовним для відібраних учасниць завдяки підтримці партнерів та донатам, – розповіла Мирослава Грозінська.
Учасники дискусії говорили також про кадровий голод, який спричинила повномасштабна війна та міграція. Зокрема, компанії потроху йдуть шляхом промоції професій, стереотипне сприйняття яких пов’язане з чоловіками. Та ж Нова Пошта активно запрошує жінок працювати кур’єрками, а невдовзі жінок навчатимуть водити вантажний транспорт – на сьогодні в компанії лише одна водійка з кількох тисяч співробітників на цій посаді, і цей дисбаланс там хочуть змінити. До речі, освітній проєкт для майбутніх водійок вантажного транспорту став одним з результатів співпраці з ГО «Дівчата». Організація познайомилася з внутрішніми процесами і гендерними викликами Нової Пошти під час цьогорічного проєкту МВА4НКО, де слухачі МІМ консультують некомерційні організації та допомагають їм поліпшувати операційні процеси.